Spotify is over...

Spotifys timmar är räknade. Efter deras ändringar kommer Spotify nu gå under.

"...New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months..."
"...As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account..."
"...Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. That’s equivalent to around 200 tracks or 20 albums..."

/http://bit.ly/hTw75m


Detta innebär att nya användare kommer kunna använda Spotify precis som vanligt, men den 1:a Maj kommer alla som registrerat sig före 1:a November 2010 bara få lyssna på varje låt/spår max 5 gånger FÖR EVIGT (5 lyssningar, och låten blir otillgänglig), och max 10 timmar per månad.

Det är väl bara att säga farväl till Spotify? För mig spelar detta inte så stor roll då jag har alla låtar på en hårddisk. Men ändå, att förlora en ej prestandakrävande, snabb och smidig "musikbrowser" är inte alls kul. Även om jag har nästan alla låtar, lyssnar jag över 20 minuter per dag via steaming. Jag rippar även från Spotify.
Det ända positiva är att det finns en 7-dagars trial Spotify Premium och i Maj kommer det en månads provversion.

Många lämnar nu Spotify för gott och börjar aktivt fildela igen...

Vi får helt enkelt se hur det går! Jag håller er uppdaterade! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0